O projekcie
Towarzystwo Edukacyjne "Wiedza Powszechna" bierze udział w międzynarodowym projekcie edukacyjnym ECO- CRAFTS: VALORISATION OF WOMEN CREATIVITY THROUGHOUT RECYCLING WASTE CRAFTS (rękodzieła ekologiczne: waloryzacja kreatywności kobiet poprzez rękodzieła wytworzone z surówców wtórnych) w ramach Programu "Uczenie się przez całe zycie" - Leonardo da Vinci.
W projekcie uczestniczą również organizacje z Turcji, Grecji, Estonii, Hiszpanii i Czech.
Projekt odpowieda na 3 główne czynniki wykluczenia kobiet:
1) Rozpad rodziny lub społeczno-kulturowa dyskryminacja czynią rodziny kobiet bardziej podatnymi i generuja dysfunkcje psychospołeczne, konflikty i inne negatywne skutki, nie tylko dla kobiet, ale dla członków rodziny w zależnych od rodzicielskiej stabilności;
2) to pierwsze należy do czynników stanowiących bariery w zatrudnieniu jak niskie wykształcenie lub kwalifikacje zawodowe, rodzinne trudności w podjęciu pracy, dyskryminacja kobiet na rynku pracy, niedocenianie cech osobowych osobowych oraz umiejętności społecznych, każdy z nich poważnie wpływa na zdolność do legalnego zatrudnienia i dochodów w celu zapewnienia warunków życia rodziny;
3) a także dodane do poprzedniego jest czynnikiem izolacji i sprzyja wykluczeniu kobiet, często stwarzając wydarzenia i wspierając realne dramatyczne warunki wykluczenia.
Partnerstwo dokona wymiany wiedzy i dobrych praktyk w celu zaspokojenia potrzeb diagnostyki i potencjalnych rozwiązań projektu:
1) Wzmocniając kobiety zagrożone wykluczeniem naturalną siecią; wnosząc społeczne, indywidualne i grupowe wsparcie i zachęcając do aktywnego udziału w rozwiązaniach projektu i żywej solidarności wspólnotowej inicjatywy;
2) uczyni je wyposażonymi w wewnętrzne kompetencje, nie tylko przez grupę wsparcia i wymiany, ale szczególnie w wirtualnym świecie, ułatwiajac przełamywanie barier cyfrowego podziału;
3) oferują współpracę i kreuje szkoleniaowe środowiska dla innowacyjnej produkcji rzemieślniczej z wykorzystaniem przyjaznych ekologicznie surowców aby pokazał europejską różnorodność kulturową oraz poprawią ich zdolności do zatrudnienia i trwałej dochodów, a jednocześnie uznanie równości płci;
4) Lokalne grupy gromadzą, udostępniają poprawiają koleżeńskie realcje transnarodowe w trakcie interakcji i wymiany tworząc prawdziwe aktywne obywatelstwo europejskie poprzez doświadczenie „twarzą w twarz” oraz poprzez wykorzystanie narzedzi internetowych; a także na własne rzecznictwo rzemiosła kobiet i zorganizowanie sieci współpracy pozwoli wpierać obecnie i przyszłości w realizacji celów osobistych i zawodowych;
5) Koncentracja wszystkich projektów działać na stażystów i zachęcanie ich do aktywnego uczestnictwa w działalności, ze skierowaniem na szkolenie i otrzymanie uprawnień prowadzi do wygenerowania osobistego i trwałego rozwoju społecznego i zawodowego oraz grupy dynamicznej wspólpracy;
6) Partnerzy także mają nadzieję, uzyskać odpowiednie wyników i wpływ
a) poprzez ich organizacyjne kulturowe obsługujące klientów centrum władzy i skupienia działań,
b) przekazywanie do organizacji wiedzy, materiałów szkoleniowych i wynikających z doświadczenia dobrych praktyk,
c) przeniesienie do szerokich społeczności szkoleniowych i środowisk społecznych szkolenia, produktów i działań takich jak samo-rzecznictwo, jak i profesjonalnych, jak dziedzictwo wartości łączących rzemiosło kobiet i sztukę.
Projekt ma podejście skoncentrowane na:
1) rozwoju kompetencji osobistych, społecznych i wirtualnej komunikacji,
2) społecznym i międzykulturowym dialogu na szczeblu lokalnym i europejskim,
3) „Otwarte uczenie się” i tworzenie sieci poprzez forum i sieć współpracy stażystów,
4) partnerska efektywność, współautorstwo i wspólne pilotowanie procesu szkolenia.
5) tworzenie interakcji towarzyskich i zawodowych wśród stażystów zawodowych i pracowników oraz przedstawicieli społeczności w rzeczywistym kontekście i środowisku wirtualnym.
Przewidywanymi wynikami są:
1) poprawa zatrudnienia stażystów, zrównoważona działalność rzemieślnicza; forum samo - rzecznictwa i sieć wspólpracy,
2) poprawa kompetencjei alfabetyzacji cyfrowej oraz zarządzania e-commerce i języków europejskich,
3) kreatywne i ekologiczne oryginalne produkcje rzemieślnicze uwzględniające wartości europejskiego dziedzictwa i różnorodności kulturowej,
4) transfer wkładu partnerów do procesu szkolenia i wyników do organizacji przyszłych inicjatyw dla szerokich społeczności szkoleniowych oraz przedstawicieli społeczności.
Jako wpływu oczekujemy kontynuacji forum lokalnego i europejskiego rzemiosła kobiet przy użyciu internetowych narzędzi komunikacji, rzemiosło kobiet lokalnym i europejskim oraz wspólpracę sieciową.